Tuesday, September 24, 2013

Trip Terakhir ke Highland Tower bersama Salahudin & Adika



Lokasi: Highland Tower, Taman Hillview, Ulu Klang, Selangor, Malaysia.
Tarikh: 28/6/2012 malam Jumaat
Jam:10.00PM
Kamera: CANON DSLR EOS 550D
Bersama: Salahuddin Samsudin aka Salad & Adika
Koordinat lokasi: 3.177164,101.761759 (google maps)

baiklah,setelah kunjungan Budak Kristal pada akhir tahun 2011, "The Origin" agak lama mendiamkan diri,tidak melakukan apa2 aktiviti terbaru selama hampir 7bulan hinggalah aku cuti sem untuk sem3, aku stay kat rumah parent aku di KL. So dalam masa cuti dlm 2bulan itu, aku banyak lepak dengan kawan sekolah menengah aku, Salahuddin aka Salad, adika dan mazwan.

Dipendekkan cerita, selepas kami bermain futsal pada petang itu, kami lepak di kedai makan di Bandar Sri Permaisuri KL. Dalam sembang2 sambil makan itu, adika yang gian sangat nak masuk ke dalam Highland Tower mengajak aku, salad dan mazwan untuk menjenguk dalam HT buat kali pertama untuk mereka dan buat kali 7 untuk rekod peribadi aku. Aku dan salad bersetuju untuk berkunjung ke tempat yang digelar "keras" dalam area KL, tetapi mazwan menolak dengan alasan baru balik kerja dan penat.

So lepas makan, kami semua balik rumah masing2 dan bersiap2 dengan preparation barang2 sendiri. Macam biasa,aku yang provide kamera DSLR aku yg xseberapa ni, Salad dan Adika provide torchlight. Malam tu kami bergerak bertiga menaiki kereta besar Salad. Fuyoo!!!

Salahuddin aka Salad, Si Periang(?) owner kereta

selepas saja kami berhenti untuk mengisi minyak di tepi MRR2 ampang, kami terus menuju ke bangunan tidak berpenghuni itu. Masa yang diambil dari rumah aku ke tapak HT itu cuma memakan masa 15minit. Tiba saja di tapak HT, masing2 terasa amat excited lagi2 si adika yang mcm tidak percaya melihat Highland Tower buat kali pertama.

Macam biase lah, kami mesti park kereta di lorong tepi jalan perumahan itu. Kami mesti berhati2 dengan anjing2 yg berkeliaran disitu. Sebelum nak masuk ke dalam HT, sesiapun mesti kena melintas dari rumah kosong sebelah kiri ini.

 Tengok aja pun dah agak menyeramkan.

adika (kiri) dan adika bersedia untuk masuk kedalam HT buat kali pertama

ambik gambar dulu

ni lah lorong yg menuju kedalam HT

suluh apa tu sampai tersengeh2 adika woi?


memandangkan adika dan salad ni xbanyak merungut,so agak lancar juga perjalanan kami untuk masuk kedalam HT dengan tiada apa cabaran. Cuma anjing didalam rumah kejiranan itu mula menyalak secara tiba2. Aku cuba menenangkan si adika dan salad dengan mengingatkan mereka yang kita dalam situasi bahaya sebab selalunya jika anjing menyalak, polis atau peronda kawasan situ mesti datang dan menyuruh kami pulang (mengikut pengalaman aku dulu masa 2009)

so,diakibatkan kawasan itu hampir 2hari tidak hujan,so agak senang untuk kami berjalan dibawah tapak kondo HT itu dengan permukaan yang keras.

tangga ke blok lagi 1

so,mostly kita just berlegar2 kat tingkat bawah dulu,nak kasi si salad dan adika usha2 dulu apa yg ada kat tingkat bawah ni.adelah dalam 10minit gak kitorg pusing2 kat bawah ni.tiada apa yg pelik berlaku sepanjang kitorg pusing2 kat bawah tu.


Salad: "Faisal,sapa lagi hensem,aku ke adika?"
Adika: "eceh,perasan lebih plak dia ni,orang tengah seram2 ni"

tanah agak lembab di sebelah dalam tingkat bawah

selepas itu,kami bertiga bergerak naik ke tingkat 1 menggunakan tangga tengah. Mula2 kami masuk ke bilik bahagian depan dulu untuk melihat apa yang ada kt dlm bilik tersebut.tiada sebarang perkara pelik dan ganjil berlaku kat dalam bilik itu.

pemandangan KL jelas kelihatan dari tingkat 1


Salad: "lain kali nak masuk dalam ni,aku nk bawak berus & cat la"

selepas usha bilik kat bahagian depan,kami bergerak ke bilik belakang plak.

nampak seram kat kawasan ni

apalah maksud disebalik ayat2 kat dinding ni ye?


selepas hampir 30minit kami berada didalam bilik itu,aku decide untuk berundur keluar dari HT tersebut.Adika dan salad puas melihat dan masuk kedalam HT yang dikatakan bangunan bersejarah yang ada didalam KL ni.

Aku,FAISAL AWIENGS


sebaik saja naik kereta salad,terus kitorg keluar dari kawasan iu dan lepak kat kedai mkan dulu, then tiba2 kitorg dpt sms dari mazwa katanya ajak lepak sbb dia bru jumpa awek dia.So kitorg pun sambung la lepak balik kat kedai makan tu.

mazwan

Salad yang gembira

adika menceritakan pengalaman masuk HT buat kali pertama

dah sampai kat kedai makan tu,kitorg pun bersembang la pasal pengalaman masing2 semasa berada didalam HT. Salad cakap tiada apa yg menyeramkan disitu cuma banyak nyamuk dan perabot2 rosak kat dlm bilik. Tambahan lagi,dia teringin nak naik blok lagi 1 yg berada disebelah blok yang kami naik.  Adika plak terpegun dengan corak lukisan yang ada di dinding HT. Dia terasa teruja dapat masuk dlm HT. So lepas ni mereka cadang nak ikut aku pergi tempat2 seram dalam area KL. Aku on je (itupun klu xde kelas la).

So,entri selepas ini berkisahkan pengalaman saudara aku di Kulim,iaitu Hazim dan Hasif yg membawa aku ke 1 bangunan bekas shopping complex mall yang ditinggal terbiar disitu. Diakibatkan desakan dari sedara aku ni yg nak follow aku pergi wat keje2 ni,aku pun mempersilakan diri aku follow diorg nk tengok dalam bangunan kosong tu.

Sekian,Terima Kasih.

Faisal Awiengs
"The Origin" FatalFrame09

5 comments:

Hunny Kitty said...

nanti uolls p sini ek

http://dia-honey.blogspot.com/2013/09/misteri-lot-banglo-tinggal-di-zoo-view.html

Yogi Marsahala said...

banyak tempat yang sudah kosong menjadi seram di malam hari, kunjungan balasan ya ke blog saya www.goocap.com

Yogi Marsahala said...

banyak tempat yang kosong dan menyeramkan di malam hari

Anonymous said...

Nak tanya, jalan masuk ke situ nak ikut mana ekk? Sbb bnyak ljan nak ke HT ada guard yg jage.. ada jlan rahsia x??

Faisal Awiengs said...


Anonymous
beberapa minggu lepas,kami ade berjalan2 ke rumah dr.frenzy (blkg zoo negara),bukit antarabangsa dan Highland Tower,apa yg kami dapati sekarang,Highland Tower telah dikawal ketat oleh pondok guard/polis di kedua2 pintu masuk,so amat susah untuk orang luar masuk kedalam kawasan situ dan menaiki Highland Tower,pada pendapat kami,jika sesiapa ingin masuk kedalam HT,mungkin boleh dengan cara baik iaitu dengan permintaan/izin dari guard/polis itu sendiri dengan memberi alasan/sebab munasabah...mungkin kedengaran tidak logik,tetapi mungkin dengan cara itu,guard itu boleh memberi pelepasan kepada anda untuk masuk kedalam HT dengan syarat ada pengawasan dari pihat guard itu sendiri.....