Wednesday, August 14, 2013

2 Aktiviti 1 Malam




Lokasi: Dirahsiakan (demi menjaga nama tempat berkenaan) dlm area KL
Tarikh: 10/06/2011 Hari Jumaat
Jam: 9pm
Kamera: CANON DSLR D1000
Bersama: Pojie

Inilah dia Pojie

Oklah,entri kali berkaitan 2 aktiviti dlm 1 malam dlm area KL,kenapa aku sekalikan 2 cerita dlm 1 entri?sbb dlm dua2 cerita ini tiada penampakan yg berjaya dilakukan,lagipun perjalanan kami sekejap sgt disebabkan untuk menjaga nama tempat ini...takut2 nnt kena saman plak sbb buat cerita...

So untuk tempat pertama,Pojie yg bawa aku pusing2 kat kawasan tu,sbb dia ckp ketika itu tgh heboh dengan kes pekerja melihat dan dikacau oleh makhluk halus kat sesetengah kawasan di tempat berkenaan, disebabkan pojie ni nk sgt bawak aku pusing2 kat dlm kawasan itu,aku pun setuju untuk melihat dlm kawasan itu,tpi mcm biasa la,apa yang aku boleh buat?halau makhluk halus tu?nk bgi "dia" muncul depan aku atau masukkan "dia" dlm badan pojie? aku tiada semua "ilmu2" dalaman begitu lagi (insha ALLAH 1hari nnt)..so aku just cover jela dan shoot gmbar kat tempat2 yg dikatakan "keras"...

laluan hall yg kerap pekerja nampak "kelibat" lalu kat sini

kawasan pokok besar yg dikatakan "seram" kerana pekerja kerap sgt terlihat "Kelibat perempuan" sedang berkeliaran dekat pokok tersebut...

hutan belakang yg dikatakan terdapat "pocong" dan binatang2 buas yg xmungkin ada didalam hutan ini

tangga yg kerap diganggu pekerja dengan "kelibat budak kecik" yg duduk di penjuru tangga ini

inilah gmbar pokok lama setelah dizoom kan...

dikawasan belakang seperti taman bunga,berdekatan dngan pokok besar

pojie bawak aku berjalan menghampiri dengan hutan belakang

berjalan diluar bangunan untuk melihat kawasan sekeliling

"nampak saya x"-cik meow

oklah,itu saja untuk entri pertama,keseluruhan bagi pendapat aku,tempat ni besar,tpi bukan time untuk "benda" tu nk muncul,sbb menurut pojie, selalunya benda tu kelihatan ketika pekerja datang seawal pagi,myb lepas subuh...so dlm gmbar tiada apa yg pelik berjaya ditangkap...

so aku dpt sms dari abang aku,hafezie untuk menerjah ke rmh kawan dia,syed di cheras perdana...aku terus sms amerool dan faiz (member kl) untuk join skali pencarian kat area situ...dlm jam 11pm kitorg berkumpul dkat petronas bdr sri permaisuri KL, then bergerak sama2 ngan abg aku ke rumah syed di cheras perdana...ia mengambil masa 15minit untuk smpai ke sana..

setiba kami disana,syed,sirajudin@sira,wan adli sedang lepak kat kedai makan berdekatan situ,so kitorg pun join skali...dah hampir 15minit lepas makan,minum,hisap rokok,gelak2..syed bwak kitorg smua ke rumah dia untuk melihat apa yang berlaku dirumah dia..

sira & amerool

syed & wan

abg aku,hafezie

syed menceritakan kepada kami yg rumah dia kena gangguan makhlus halus,seperti ternampak "seseorang" berjalan keluar ke tingkap,ternampak kelibat org duduk diruang tamu dikala tiada org didalam rumah tersebut..kedengaran bunyi ganjil disudut bilik tidur dia...

so sementara menunggu family syed masuk tidur,kitorg lepak kat luar rumah dia sambil melihat sekeliling area rmah dia..biasalah,rumah flat..byk motor,baju,selipar kat dpan rumah...so memandangkan rumah syed kat tingkat bawah,senanglah keje kitorg,xyah naik tangga...

dah hampir masuk jam 1pagi..kitorgpun mulakan keje kitorg dgn terjah masuk kedalam bilik syed yang dikhabarkan ada makhluk halus keluar berjalan melalui tingkap dan bunyi ganjil disudut bilik dia..

faiz dah mengantuk menunggu

inilah tempat yg didakwa kelihatan "makhluk halus" bermain di tingkap...

wan yg sedang "berdoa" untuk melihat kawasan sekeliling

aku melihat tingkap tapi si faiz ni sibuk dgn mp3 dia...







 ni la muka2 selepas membuat penyiasatan dlm 2jam


so,setelah hampir 1jam 30minit menepelek setiap sudut rumah tersebut,dengan pelbagai cara telah digunakan dalam sesi pencarian kali ni, so far tiada apa2 yang mencurigakan dan pelik yang berlaku sepanjang malam ini...

tiada konklusi yang boleh aku dan lain2 boleh berikan berkenaan rumah syed tersebut,mungkin kena panggil orang yg lebih pakar dalam dunia makhlus halus ni,kami hanya cuma mampu melihat/rasa/bau/sentuh apa yang zahir saja...

terima kasih kepada semua yang terlibat pada sesi pencarian kali ini,next adventure kami pula adalah rumah kosong 3tingkat di sek3 shah alam,kami pernah cover rumah ini sebelum ini,cuma kali ini aku pergi ngan "penyertaan terakhir" dari ahli The Origin sendiri iaitu Mus dan Syazwan "Lemon" Syaz...disertai salam (rakan Unisel kami)...

nak tau apa yang ada kat dalam rumah kosong sek3 shah alam tu?sila nantikan entri seterusnya semasa raya nanti...

Salam Raya 
Faisal Awiengs
Azwan Azmi
Syazwan Lemon
Mustaqeem
Salam
Adam Dawn
Ajak
Warga Kristal Sek7 Shah Alam
Rakan2 KL
Nakama

No comments: