Sunday, January 14, 2024

TERSESAT MENCARI BANGLO FARAH? (Part 1)

 


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera pada semua pembaca blog ini. 

Nampaknya misi untuk "The Origin" kembali dalam dunia Paranormal masih lagi tertangguh sejak Posting Terakhir pada tahun lepas 2021.

Apabila admin meluahkan hasrat untuk ingin kembali aktif dalam dunia Paranormal, admin ada buat beberapa penyelidikan/siasatan tentang beberapa tempat yang dikenalpasti sebagai "hotspot" sambil menerjah beberapa tempat "lama" yang admin pernah buat paranormal yang kini ada seberapa tempat yang sudah tiada peninggalan (hanya tinggal tapak tinggalan) dan ada seberapa tempat yang kini sudah tidak boleh masuk.

Cuma kini, dikala admin ada masa lapang, admin akan tengok gelagat sebilangan manusia di dalam Youtube dan juga didalam TIKTOK untuk melihat cara/teknik "hunting" mereka. Ada yang OK, ada yang merepek, ada juga yang admin perasan trend "prop" yang diguna-pakai dalam sesi "hunting" mereka untuk menaikkan viewer & nak dapatkan gift/token/like/views number dari "viewer".

Yang berkaitan ni malas admin nak ulas, dah selalu sangat beri komen teguran pada mereka, tapi mereka ni buat tak indah, malah ada "DIE-HARD-FANS" atau pentaksub mereka ni memarahi/memaki hamun admin balik.

Apa yang admin ingin sampaikan dalam posting kalini, berkaitan dengan rumah BANGLO FARAH.

Ya, Banglo Farah, yang admin sendiri belum pernah jejak sampai lagi disitu walaupun dekat dengan rumah admin.


Pada tahun 2016-2018, admin pernah sampai Bukit Tunku berseorangan (menaiki motor) pusing-pusing disitu untuk menjejaki rumah Banglo Farah yang dikatakan terletak di Bukit Tunku. Namun tidak membuahkan hasil. Admin tidak menemui rumah tersebut malah sudah bertanya banyak orang disitu mengenai banglo itu, tetapi rata2 mereka menjawab tidak tahu.

Maka admin berhenti mencari banglo tersebut walapun banyak kali tengok video Banglo Farah di Youtube & TIKTOK, kebanyakan team2 paranormal tidak ingin mendedahkan lokasi sebenar tempat mereka buat PARA untuk menjaga keselamatan mereka ketika dalam sesi PARA & tidak ingin memburukkan nama tempat tersebut.

Tapi pada 16 Okt 2022, pagi Ahad pukul 4pagi, dikala admin tengah lepak sorang2 diatas Changkat Bukit Tunku, dikala admin sedang tengok video2 Banglo Farah di Youtube, admin dapati yang rupanya Banglo tersebut bukanlah berada di Bukit Tunku seperti yang team2 Paranormal katakan selama ini.

Admin pun jadi pelik kenapa Banglo Farah tu dikatakan berada di Bukit Tunku yang sebenarnya berada bersebelahan bukit dengan Bukit Tunku.

Nanti admin akan jelaskan dan ceritakan lebih lanjut tentang Banglo Farah ni.

Terima Kasih atas sudi membaca blog kami ini!

Salam Paranormal

السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ
Faisal "Awiengs" Mahamud

Admin/Leader "The Origin" FatalFrame09

No comments: