Monday, March 14, 2011

Jumpa Jugak Akhirnya...

pada 5/12/2009(hari selasa)
ketika ini,kitorg ade paper pada keesokkan harinya...
(macam biase,lmbt sgt nk update,tp baru je dpt pic yg hilang,tpi xdpt jmpa 1album,just jmpa 1 pic je,tu pun yg dpt snap benda tu...)

baiklah,nk ringkaskan cerita sbb xde byk sgt pic yg dpt dijumpai dlm laptop ini...
pada malam tu,lepas hujan yg agak lebat,kitorg yg mmg dah bosan abis dok kat rmh n baca buku untuk final exam,aku n wan dah gatal kaki nk gerak ke rmh kosong sg.buloh untuk kali ke-2..

so,krew yg ade pd malam tu=faisal(aku),wan,lemon n zarul(owner camera)...

kire2 dlm kol 2.30am kat stesen minyak petronas untuk isi minyak,aku belek2 la kamera si zarul ni,time ni kamera still dlm 2bar..die ckp ok la tu,ckup untuk snap dlm rmh tu nnt..aku pun percaya jela ckp si zarul ni...

dlm perjalanan nk ke rmh besar sg.buloh tu,hujan turun ngan renyai nye,tp aku ttp try nk snap pic dlm kereta tu...tp aku xreti main kamera pd waktu mlm/gelap..

then smpai je kat area rmh sg.buloh tu dlm kol 3.30am,trus kitorg prepare untuk masuk ke dlm rmh tu...mula2 aku try snap pic dari luar rmh tu,nk ambik view rmh yg agak besar lagi menyeramkan tu...aku pun xsangka plak yg dlm 3-4 pic aku snap tu,boleh plak aku ter-"snap" plak benda tu...dah la tu,tmpt yg org xsangka benda tu boleh ade plak...xpe aku xnk cite benda ni...

then,time kitorg kat luar lgi lpas tu,dlm 5minit lpas aku snap pic kat luar rumah,kamera si zarul plak kehabisan bateri...btol2 dah mati time ni..pergh panas plak aku time ni,mane aku xmarah si zarul,ckp kamera die still ok lagi untuk snap pic kat dlm rmh tu...

so,time ni aku dh mcm putus asa,xkan la nk masuk dlm rmh tu tanpa kamera,nnt klu dpt something yg best,xde kamera nk snap plak...aku pun tanya pendapat si lemon,yg si lemon ni plak...

mula2 die ckp ikut aku sbb aku yg lead,klu ikutkan hati mmg die nk masuk,tp....


hampir dkt 10minit gak kitorg berbincang kat luar tu...ngan sejuk lepas hujannya,nyamuk lg(nasib baik aku pkai jaket panjang,xdela kna gigit nyamuk)...then kitorg decide nk try g dpn pintu rmh tu...

smpai je kat dpn pintu rmh tu...mula2 mcm xsedap hati sbb ternampak bbrp ekor anjing sedang berkeliaran kat area rmh tu,tp nasib baik kitorg lpas smpai dpn pintu rmh tu,time ni mmg kamera dah 0% bateri(mmg bengang gile ngan zarul ketika ini)..

then time ni,sorg2 termasuk aku sekali terasa lain mcm kat dpn n dlm rmh tu...aku terasa mcm terdengar "bunyi sesuatu" yg agak "BISING" kat dlm rmh tu...lemon plak katanya mcm ternmpk "SOMETHING" kat area belukar pintu masuk rmh tu...zarul dan wan plak dah xtahan ngan gigitan nyamuk...so aku bertanya kpd lemon,adakah nk teruskan ke or balik?

time tu,pintu masuk rmh tu bertutup plak(lain plak ngan trip yg sblum ini,pintu dah ready terbukak)..so mmg serius ketika ini aku rase xsedap hati...xlama kemudian lemon ckp "aku pun sama la,rase xsedap hati skrg ni...xpela...kita balik,lagipun kamera xleh hidup,kang "dpt mcm2" xbest plak klu xsnap..."...

so aku decide yg kitorg smua balik rumah...ngan hati kecewa dan hampa...kire mcm "MISSION FAILED" la...xpela....atleast time balik tu,ketika balik dr restoran ikhsana sek7 shah alam,time ni kat rmh,mmg tugas aku untuk meng"check" gmbr2 yg telah disnap di setiap lokasi...DAN...

alhamdulillah,xdela byk mane gmbr yg sempat aku snap mlm tu,tp kire okla gak sbb dlm2 sikit2 tu,aku ter"snap" 1benda yg agak mula2 aku xpercaya yg "benda" tu ialah "benda tu"...sbb klu tgk sekali pandang,mmg mcm x,sbb benda tu kecik je kat dlm gmbr tu...setelah diteliti 200% dr mata aku ni,boleh plak terspot 1tempat yg mcm org xpercaya benda tu boleh ade kat situ...

oklah ckp pnjg pun xguna gak...disini aku bagi korg tgk gmbr tu dan nilaikan sendiri...(disebabkan gmbr ni la blog ni tergendala 7-8bulan)...

nampak x..?mmg la xnmpk..sbb benda tu lepak kat tmpt yg korg xkan nampak..xpe aku zoom kan...


kalau korg tgk gmbr no2 ni,benda tu "lepak" kat tingkap(dkt ngan beranda blh kanan gmbr ni)...mmg xnmpk lg ke..?xpe aku zoom kan lagi(sory,mcm biase,klu dah zoom,mst "pecah")...


nmpk x...?gelap..?xpe,aku "terang"kan gmbr ni...kasi korg nmpk skit...


ok,gmbr ni mst korg nmpk punya sbb dah terang...nmpk x kepala org dlm tingkap tu...???


ok,bgi sesiapa yg rabun gelap/dekat...aku tlg korg ngan cube circle-kan gmbr tu...


ok,aku cube "part" kan anggota muka benda tu...sori klu korg still xnmpk benda tu...aku dah cube abis baik untuk "clear" kan gmbr ni...

xpercaya...?xpe,aku pun mula2 xpercaya yg gmbr tu ade benda tu..lagi2 kat tmpt tu...time mula2 aku jmpa "benda" tu kat dlm gmbr tu,aku nafikan dlu sbb yela...kitorg xpernah lg masuk kat tingkat atas rmh tu lagi(sblum tu xsempat masuk)...

so risau2 yg kat tmpt tu ade "sesuatu" yg boleh "membentuk" kan benda tu dan kelihatan seperti itu jika dilihat dari jauh...so klu nk comfirmkan yg "benda" tu kat dlm gmbr tu adalah betul,kitorg kena masuk n naik kat tgkat atas rmh tu n check ape benda kat area tgkat atas tu..takut2 maybe nmpk mcm tingkap pecah ke..ade papan ke yg boleh membentukan benda tu...

oklah,xnk ckp panjang...terus ke comment kitorg ber-4 pd mlm tu...

Faisal : erm,mmg kecewa habis mlm ni lgi2 kat zarul ni,klu la kamera tu ade bateri lg,leh la smpat kitorg redah masuk ke dlm rmh tu...

Azwan : kamera xde bateri,bak kate faisal,nnt xsedap la masuk klu xde kamera,so xde rezeki nk masuk ke dlm rmh tu mlm ni...

Lemon : klu pintu masuk rumah tu terbukak,maybe la aku akan tetap suruh faisal masuk gak kot dlm rmh tu...hehehehe

Zarul : besar gak rmh ni,ok la faisal sori la psal kamera,nnt aku bgi pnjam lg untuk pergi ke rmh tu next time ok?

Conclusion : keseluruhan nya,mmg kecewa habis sbb xdpt masuk dlm rmh tu pada mlm itu,tp kire ok la sbb dapat snap "benda" tu atleast 1gmbr...walaupun mcm xsure yg benda tu ialah "benda" tu..tp atleast dpt la gak "penampakan" gmbr kat rmh tu...xpe next entry slpas ni berkaitan rmh tu gak,tp for the last time nye kitorg menjenguk rmh tu...hehehhe n mmg banyak perkara yg pelik2 berlaku kat dlm rmh tu,n kali tu kitorg dpt naik kat tingkat atas rmh tu.hehehe nk tau pe yg pelik nye..?tggu ye...8-)

Salam Seram
Faisal Awiengs FatalFrame09

1 comment:

zaty arifin said...

lame aku tunggu post dari kau.. akhirnya dapat baca jugak.. haha!