Thursday, April 30, 2009

Mahgrib Menyingsing Malam

Keesokkan hari,21 April 09,pada pukul 5.60petang waktu malaysia...

*Perhatian!!!
Rumah misteri di seksyen 12 Shah Alam ini tiada kaitan dengan individu yang bernama MONA FANDEY...ianya dipetik bagi menaikkan lagi "aura seram" rumah tersebut..

HARAP MAKLUM!!!

Hari yg membosankan bagi aku, sbb kena mengadap buku...nak buat revision balik..
petang tu...kitorg lepak kat library 4 study..
n mcm biase..mus menanya soalan pada aku,"faisal,ko xnk g rumah smlm tu ke..?,best woo klu g waktu petang2 ni...mesti dpt tgk benda2 yg pelik2 nnt...!"...
mula2 aku xnk g sbb xde mood..but ngan pujukan smua "the origin",aku pun setuju untuk g ke rumah tu semula untuk meninjau rumah tu dlm keadaan terang(pagi/cerah)...
so tepat kol 6.15 petang..kitorg gerak ke cafe untuk prepare smua brg n brkumpul...
kali ni,1 ahli "the origin", lemon, xikut sbb mengantuk...
tp kali ni diikuti oleh ameer(vanguard),ariff(never-try) dan adham(the observer)
sbgai back-up team..
mcm biasa,aku bwak video cam,mus bwk DSLR die..untuk ambik gambar2 kat rumah tu nnt..
time nak gerak ke sane..aku ckp kat diorg spaya jgn buat bsing..nnt jiran2 marah..
yela..kwsn org2 kaya kan...ajak ajak diorg masuk ke dlm rumah tu untuk tgk keadaan dlm rumah tu time petang2...
tp ameer ckp lebih baik xyah masuk...takut2 polis nnt lalu situ,jiran marah n time org balik keje plak..kerta byk lalu...
aku,wan,mus dan adham naik kerta wan..ariff n ameer naik motor..
gambar di bwh menunjukkan detik "the origin" bertolak n pic2 "the origin" yg pergi...

Time perjalanan nak ke rumah "mona fandey"...bulatan dpn UITM...

erm...slpas je smpai kat area rumah tu..
mus terus bukak camera die untuk snap pic rumah tu..aku pun bukak video cam aku untuk merakam sekeliling/keadaan rumah tu..
mus,adham,wan,ariff n ameer jlan bersama..aku gerak solo..sbb nak rakam suasana "seram" rumah tu..diorg plak..lepas je ambik berpulun2 pic...ditorg ambik pic diorg sendiri plak..konon nak poses la..sepanjang rakaman video cam aku...aku mendapati 1 "keganjilan" berlaku time aku rakam..ketika itu kat tembok berhampiran ngan swimming pool..time tu dah nk dkat kol 7..
aku tengah shoot video,focus kat bwh bilik swimming pool tu..
then...tiba2...


keadaan rumah "mona fandey" dlm kol 6pm


time ni "the origin" baru smpai rumah tu...


                                      aku yang sibuk merakam keadaan sekeliling rumah ni


view dpan rumah "mona fandey" dlm kol 6.30...besar x...?

kat tembok ni la..video cam aku berlaku "keganjilan" ketika merakam bilik bwah tu...

video cam aku menjadi "blur" xtentu pasal..pastu..blur yg lain mcm.. xtau nk ckp macam ne..tp yg lagi peliknye..part blur tu..blur kat 1tempat je.. umpama aku shoot kat 1tiang..tiang tu je la yg blur..sekelilingnya xblur plak..pastu aku check video cam,kot2 tersalah press button,but i'm wrong...skali lagi aku shoot tmpt yg same..still blur..time tu trus aku pggl wan untuk tengok same,pe mslah video ni..die pun terkejut tgk video cam aku jd mcm tu...wan ckp myb tu tanda "benda" tu ade kat area tu...pergh...terus naik bulu roma aku dgr wan ckp mcm tu..trus aku gerak ke tmpt lain untuk shoot..selama 30minit lepak kat situ..n perut smua dah berbunyi "keroncong n ghazal",aku mengajak "the origin" beredar dari situ dan singgah kat kedai mkan ikhsana,nak bedal roti canai 2 banjir..
tp,perjalanan seram kitorg xterhenti smpai ctu sja..n 4 all information,"the origin" pergi semula ke rumah tu pada hari yg same tp pada waktu mlm,dan kali ni,kitorg smua masuk rumah tu...hahahaahaha..kali ni lebih saspen...nak tau pe yg berlaku pda kami kat dlm rumah tu,tggu post blog yg akan dtg...ye...hehehehe....!!!(bnyi pontianak mengilai)


ketika "the origin" berbincang,berkumpul sebelum beredar


dalam perjalanan pulang,"the origin" berdebar dengan dugaan malam ni...hehehehe
conclusion:rata2 semua "the origin" ckp xnmpk,xrase,xdgr ape2 yg pelik time berada kat rumah tu..cume kejadian pelik kat video cam aku,tu je la..aku pun xpasti knp video cam jadi mcm tu..nak ckp record "benda" tu,xde pe2..gelap je...tp tu la..blur yg pelik...ni la comment2 yg dberi oleh "the origin" ttg rumah tu...

Faisal : bengang dengan video cam yg buat hal...no comment ttg rumah tu..sbb xnmpk ape2 lagi
Mus : Nice view aku dpt snap ari ni..ngan view yg luas,terang,dpt snap view2 rumah yg gelap pada waktu mlm
Wan : xde pe2...penat ada la..
Ameer : aku xpuas hati dengan petang ni,so jom g lagi mlm ni..hahaha
Ariff : lagi syok ambik gambar aku dari ambik gambar hantu...hehehehe..
Adham : okla..first time dtg sni waktu mcm ni plak..seram gak...

14 comments:

Anonymous said...

mu pasti ke tuh umah mona?

Anonymous said...

mle2 cm seram tp lme2 jd klaka lak..hehe..
papepon gud try! jgn la berhnti mncuba!!

faisal awiengs said...

kan aku dah ckp...
name rumah tu je "rumah mona fandey"..
tp tu bkn rumah die pun..sbb mona fandey dok pahang..
name tu je "dipinjam" dari name mona fandey..
harap kekeliruan disini dpat dihuraikan ye...

Anonymous said...

memang rumah tu bukan rumah mona fendi....

jgn buat kekeliruan...harap dibetulkan...

rumah tu memang takde kaitan dgn mona fendi....kalau bro search n carik dalam forum cari.com ada fakta sebenar pasal rumah ni....

TQ


BTW..aku dgn grup aku pernah jugak masuk time malam jumaat...berhasil jugak....rumah ni padat sgt dgn entiti....mana2 jer ada.....bahaya....

faisal awiengs said...

ya ALLAH...brp kali aku nk terangkan kat korg...
mmg xde kena mengena ngan mona fandey pun...just aku pinjamkan name die untuk rmh ni...nk tanya ko,ko tau x rmh ni sapa punya...?aku dah kaji gile2 la psal rmh ni...tau la sapa n knp rmh tu jd mcm tu...

BTW-sori la,dgr dari ayat ko ni,mcm org yg xbiasa je pergi rmh2 seram ni..mane xnye,rmh mcm ni pun ko ckp bhya..aku dah naik muak masuk rmh ni...sori ckp gitu...sbb ko yg ckp "padat" ...hahahhaa

atikNAOshi said...

alamak....bukak2 blog je sy da cuakkkkkk...hehehe..sound tu scary betol laaaa....

faisal awiengs said...

atiknaoshi-hehehehe thx tau sudi baca...8-)

Anonymous said...

Apsal rumah ni kene tinggal mcm ni eh???sape.owner die??

Anonymous said...

Apsal rumah ni kene tinggal mcm ni eh???sape.owner die??

faisal awiengs said...

ardzwa-ntah la,yg kitorg dgr,rmh ni ditinggalkan ketika rmh ni hampir siap,sbb ape ditinggalkan gitu je?itu yg kitorg xtau...owner pun kitorg xtau,yg pasti bukan mona fandey..hehehehe

Anonymous said...

Umah shah alam x de ap..uma yg ulu dong ni yg tmpat dia bunuh ni ha yg agak seram

faisal awiengs said...


Anonymous
mmg rumah shah alam tu xde benda,saja je kitorg masuk2 rmah tu,lagipun skrg ni lukisan2 kt dlm rumah tu dah xde,
klu kat ulu dong raub tu,kitorg masih tidak berkemampuan nk kesana lagi...

Unknown said...

yang kat tiang tu hantu ke orang...ade bran pgi skali lagi.. confirm x bleh tido mlm..

faisal awiengs said...

mohd fahmi:thx coz sudi baca blog kami dan comment,ermm tiang yg mane 1 ni???berlambak tiang kt dlm entry ni,cuba beritahu kt gmbar yg mane 1???

bran?knp?pernah masuk rumah ni sorang2 ke?

jom kita pergi dok dlm rumah tu berdua smpai subuh...amacam???