Thursday, April 15, 2010

Paku Oh Paku...

Malam Yang Sunyi Lagi Sejuk Selepas Hujan...
(bersama amerool,faiz dan along perak)
(tarikh sebenar ialah 08/08/09,camera telah tersalah setting date)
(harap maaf ye...)


oklah,pada mlm tu,aku tgh best lyn ps2 main game motor,tiba2 plak ada la makhluk ALLAH ni ketuk pintu rmh aku dlm kol 11pm,tgk2 amerool dan faiz senyum melihat aku...diorg ajak aku pergi ke HT pada mlm itu,tp kali ini diorg nk bwak kwan mrka dri perak katanya,ALONG...

mula2 aku ckp xleh sbb baru lepas hujan,so kawsan situ mst lecak,then kekurangan motor,yela,faiz dan amerool ni mane de motor,inikan plak lesen motor...tp along ckp die ada bwk motor...so aku pun set je gerak ke HT...mula2 kitorg smua isi minyak motor dlu kat pertonas permaisuri...

amerool ni mcm layak jd duta petronas permaisuri

ni la along,member amerool dan faiz dari perak...hensem tp agak penakut...hehehe

ni faiz,xsah klu xnk posing...atau lepaskan kentut?

ni aku plak,mcm biase,leader fatalframe09
oklah,slpas je isi minyak dlm motor masing2,kitorg pun gerak,faiz naik ngan aku dan amerool naik ngan along...masa perjalanan kitorg gerak ke HT ambik masa dlm 10-15minit gak...dah tiba je di area persimpangan antara rmh cina dan HT tu,kitorg pun matikan enjin motor..time tu aku dah nmpk muka si along ni dha naik pucat...then kitorg pun parking kat penanda jalan simpang tu..mula2 aku ajakla si along ni turun,usha2 sekeliling area tu,tp die xnk,klakar la along ni,muke je dah jambu,tp nk turun motor kat area HT ni mcm nk suruh terjun bangunan...erm xpela along,aku pun suruh along ni cover line,klu de polis,die kna roger kitorg cpt2,so aku amerool dan faiz pun memberanikan diri bergerak ke dpn banglo tinggal kat sblah HT tu..

faiz dan amerool,yg suke ikut aku ke HT

ni la permandangan rmh banglo kosong kat sblah HT tu....tp kitorg xprnh lg nk try masuk dlm rmh ni...

ok,ni plak "pintu masuk" ke HT...nmpk paip besar tu...?


time nk dah nk try masuk dlm HT,tp along plak sorg2 kat luar...

aku yg mengetuai operasi pd mlm ini...(tp mmg aku slalu pun jd ketua)

byk habuk yg ada di dpn pintu pagar rmh banglo tu...

amerool: "faiz,kat sini ade keje kosong jadi pak guard x?"

faiz yg cuba turun ke hadapan rmh banglo kosong itu...

cube nk try tgk kat hadapan rmh banglo kosong itu..

belukar yg menutupi ruang kiri rmh banglo itu..

okla,slpas bbrp minit mengambil gmbr di hadapan rmh banglo kosong itu,aku pergi balik ke arah along yg still ada kat atas motor untuk mengajak die turun,tp die ttp gak ckp yg die ni takut,xbiasa ngan tmpt2 mcm ni,so die xnk gak trun..

muke keletihan slpas memujuk si along td..

tembok merah rumah banglo kosong itu...

faiz dan amerool berdiri di penanda jalan HT..
gambar terakhir diambil sblum "something" berlaku..

oklah,slpas je ambik gmbr kat atas ni,ntah tiba2 je,si along ni menjerit,ingatkan die nmpk sesuatu kat HT tu,tp die menjerit dan pandang kat bahu jln dan menunjuk "polis,polis",aku pun time tu dah agak trauma ngan polis akibat prnh kena tahan ngan polis kat HT ni,terus lari ke arah motor,tp si along n amerool ni dah lesap dari situ,punyela takut si along ni,tp diorg tu lari arah yg salah,tau ke diorg tu jln2 dlm area ni...?aku dan faiz cpt2 ke motor aku,tp motor tu plak meragam nak start,aku pun bawak bersabar kejap,tgk ade ke polis kat situ,then kitorg pun ternmpk cahaya biru dtg area kitorg,dan rupenye2 bkn polis,cuma pantulan cahaya dri colour kerta ngan lampu,aduh,si along ni,buat suspens je,sah nmpk sgt along ni penakut giler..hahhaha..aku dan faiz xgerak terus,kitorg smpat ambik gmbr kat atas motor...

keadaan yg agak bengang ngan gelagat si along...

along dan amerool lari arah sini...pdhal diorg xtau jln nk kemana...

nmpk agak horror sign "berhenti" kat HT ni...

oklah,slpas je along blah dri situ,aku dan faiz pun gerak keluar dri situ untuk mencari mereka berdua,kot2 tersesat dlm area situ..then aku ternampak diorg dah ade kat luar,tp kali ni along trun motor,smpai2 je aku kat diorg,terus aku marah2 diorg,lagi2 si along, "mane de polis along,ko ni....",then si along ni just tau senyum je,lpas tu aku ajak diorg gerak dri situ,sbb xleh lame2 kat simpang masuk HT tu,sbb byk polis ronda2 dpn tu,tp si along ni ttp gak xnk naik motor die...rupe2nye...(tgk gmbr kat bwh ni...)

tayar blkg motor along pancit rupenye,ngan paku yg agak pnjg menusuk ke tayar along...

ni la si along nye...pemalu dan penakut...

kat sini la kitorg smua terkandas hampir 30minit..

ok,slpas je memeriksa tayar motor along yg memang sah pancit,n mmg smua tauke kedai motor dah tidur,kitorg pun fikirkan cara untuk nk bwk smua balik pulang ngan slmat...skrg ni tggal 1motor je yg selamat,motor aku...mula2 aku cadangkan yg aku bwk si along naik motor ngan aku,faiz dan amerool naik motor along yg pancit tu,tp amerool tu xde lesen motor,si faiz plak xreti bwk motor,leceh la plak,so tinggal 1option je skrg ni,sorg mesti kena tinggal kat situ bersendirian dan kna tunggu sorg lgi kna ambik,wooo...

mula2 aku pun xnk gak tggal sorg2 kat tepi jalan tu,si along,amerool dan faiz ni lagi la penakut nk tggal sorg2 kat sini,yg si faiz ni katanya alah gelap,si amerool kata nk kna balik rmh cpt,nnt mak die kunci pintu xleh masuk rmh,si along ni sah2 la nk kna bwk motor die,erm nak xnk,aku gak yg kna tinggal sorg2 kat tpi jalan tu,ngan berat hati aku bgi kunci motor kat amerool untuk bwk motor aku..

pe lagi,aku pun memacak la sorg2 kat tpi jalan tu,ngan gelapnye ,nyamuk yg wat aku bengang gile dok tepi tu,layan la perasaan sorg2,then tiba2 ade plak sorg awek ni msg aku dri ampang katanya,aku pun bersembang2 la ngan die kat tepi jln tu dkt hampir 30minit gak la,awek tu yg call aku..hahahhaa

then,sedar xsedar je awek tu letak phone,aku usha jam dah masuk kol 2..tp si amerool ni xdtg2 lg,aku pun dah naik cuak gak kot2 pe jdi kat budak sorg ni,kot2 kna tahan ngan polis ke,then xsmpai dlm 10minit kemudian,dia pun smpai,ambik aku dan berhenti kat area maluri untuk "singgah sahur" sebentar untuk mkan dan minum,kelihatan kelibat faiz dan along tengah meratah tulang ayam di kedai mamak tu...

along yg sempat telan 3keping roti canai dan nasi goreng ayam 2pinggan...

yg si amerool ni plak xmkn sbb xde duit...tp duit untuk hp ade plak...

faiz ni la "hantu" pd mlm tu kerana telah mkn sisa mknn dri along,4roti canai dan 2 nasik lemak..

lepas je smua melantak mkn kat kdai mamak mlm tu,motor aku gak jd mangsa skali lg untuk menghantar mangsa2 kepancitan tayar,mula2 amerool antar faiz dlu smpai ke penara,then antar along ke kondo sri emas,then aku dan amerool balik sama2 ke penara....fuh penat gak aktiviti pd mlm tu,padahal bukannye kitorg masuk pun dlm HT tu,penat makan dan penat motor je..huhuhu..pe2 hal mari dengar comment masing2 slpas mlm itu...
Faisal : penat,sbb layan karenah 3org hantu ni,then tiba2 plak tayar along pancit,aku plak jd mangsa dok sorg2 kat tepi jln,tp nasib baik dpt claim duit minyak rm2 setiap sorg..hahahha

Amerool : along ni penakot gile,kereta biase ckp kereta polis..dah la tu penat semacam je mlm ni..sedap gak bwk motor akak faisal ni...lagi laju dri motor faisal yg xsiden tu...

Faiz : bru je nk layan seram,si along ni plak buat aku cuak,dah tu tayar pancit,tp penat la sbb kenyang sgt mkn mlm ni...hehehe

Along : fuh,first time aku ikut org wat aktiviti mcm ni,kat ipoh xde pun org nk wat mcm diorg ni,tp soryla sbb buat korg ssah pasal tayar pancit..hehehhe

Final Comment :erm rumusan untuk aktiviti mlm ni gagal sbb dah la xdpt nk masuk HT,then tayar motor si along plak pancit tgh jalan,penat gile plak tu,so aku ambik keputusan untuk ambik rehat untuk bbrp hari untuk tidak membuat ape2 aktiviti mencari hantu,then xsmpai bbrp hari,aku dan amerool merancang plan gile iaitu nk masuk HT dengan "BERDUA"...pergh...nk tau lgi lanjut...?tggu je post slpas ini...

(note:ketika sedang mem-post-kan post ini,ianya baru je disiapkan,kerana untuk mengingat kembali keadaan,ayat2 dan perbuatan yg dibuat ketika aktiviti sedang berlaku,so harap maaf jika lambat sgt nk post...dan aku,FAISAL AWIENGS bersama "The Origin" iaitu syazwan lemon,azwan 23 dan mus lencho ingin mengucapkan SELAMAT BERPUASA UNTUK SEMUA UMAT ISLAM SEDUNIA...)

No comments: