Wednesday, January 27, 2010

Melawat Banglo Kayangan aka Rumah Mona Fandey Sek12

PADA 22/06/2009 IAITU PADA HARI ISNIN
(KALI NI MASUK RMH BANGLO SEK12 DENGAN SYAZWAN@LEMON)
(sehari sebelum pergi BJ dan 2hari sebelum accident motor)

okla,slpas sebulan xbergerak ke mana2 bersama "the origin", aku pun bercadang untuk pergi ke rmh banglo tinggal yg kononnya rmh mona fandey(dah byk kali "the origin" masuk dlm rmh ni),tp kali ni,aku dan lemon je yg masuk untuk melihat sndiri keadaan rmh tu pada waktu siang(yela,mlm nampak ape je)

ketika ini,kitorg baru je abis klas,dalam kol 11,then time tu aku mmg teringin gile nk masuk rmh banglo tu pada wktu siang,mula2 aku nk pergi sorg2,then lpas aku ckp kt "the origin" yg aku ingin masuk dlm rmh tu,lemon,mus dan azwan 23 nk ikut skali(kire "the origin" smua ikut..)tp time ni aku plak xbwk camera aku,smua bdk2 rmh plak xbwk camera DCLR,so last option,gune la camera handphone lemon...

kitorg gerak ke rmh tu naik kereta wan,xdela jauh jarak rmh tu ngan tmpt kitorg smua study,dlm 5minit je,smpai2 je kat situ,smpai je kat dpn area banglo tu,family dpn rmh banglo tu berada di dpn rmh diorg,so agak ssah gak kitorg nk masuk dlm pada mulanya,kitorg pun park la kereta kat area bawah slpas bukit tu,then aku dan lemon decide nk masuk,mus dan wan jaga kereta...so aku dan lemon pun coverline dlu sblum nk masuk rmh banglo tu...kitorg masuk je rmh banglo tu ngan tenang(walaupun time tu aku n lemon agak cuak2 skit),siap bwk kayu n batu sbgai senjata kami(mane la tau,siang2 ni ade org mane ntah lpak dlm tu n nk attack kami)


ni la tmpt yg aku tersnap gmbr "toyol-jin"(tgk post yg lama nye)


so,ni plak tmpt aku tersnap "mak cik kesunyian" di tingkap gelap tu..


dan kemudian,aku dan lemon pun masuk ke ruang tamu nye yg besar lagi cantik(mlm xnmpk kecantikannye...)

ni la siling rumah banglo tu...klu tgk sekeliling ruang ni...mmg nmpk cantik...


mmg aku dan lemon terpesona seketika melihat sekeliling rmh tu,yela,first time tgk pada waktu siang..nk ambik gmbr,memorycard camera HP lemon xbrp nk elok sgt(sbb masuk virus),sbb mmg agak terhad gmbr kitorg leh ambik,mula2 kitorg gerak ke bilik blkg arah kiri(yg de tangga)..blkg tu gelap skit sbb terlindung...ngan tangganye yg xprnh lg kitorg masuk lg(tp kali ini,lemon masuk untuk lihat tangga tu)

ni la Syazwan@lemon("the origin" member) sempat lg pose dpn tangga...

ni la area bilik blkg rmh tu...klu dok sini sorg2 mlm kat sini,mmg seram sbb gelap giler...

kemudian,lemon mengajak aku gerak ke bilik atas untuk melihat smua bilik...kitorg pun naikla dgn hati2nye sbb time tu..kitorg asyik dgr bunyi mcm de org je kat atas(padahal siang plak)..mula2 kitorg xpkir bunyi tu dari hantu sbb iyelah,siang..so kitorg pun standby ngan senjata masing2..smpai je kat atas,kitorg masuk dlu ke bilik yg dulunya aku prnh ter"snap" gmbr pocong n toyol kat dlm bilik ni(tgk post yg lepas2 punye)

corak pelik yg ada di dlm bilik atas...

stlah kitorg pusing2 kat bilik tu,kitorg gerak ke area kawasan luas tgkat atas tu..smpt gak la jlan2 kat atas tu,tgk2 ada pe yg kt atas tu...then kitorg gerak ke bilik air...tengok tmpt yg dlu org ckp kononnya ada org kena bunuh dlm bilik ni...

aku yg berdiri tmpt bathub...kat sini kitorg nmpk de org dlm hutan tu...

cube snap tmpt yg ada pocong n toyol ngan sama angle...

ni plak mcm kolam kat sblah bilik atas ni...

ni plak bilik yg menuju ke pagar blkg...(kat sini gelap gile bile mlm2)

dah abis lepak dlm blik tu dlm 5minit...aku dan lemon gerak ke blik yg "bersuara"...

ni la bilik "bersuara" di bilik atas....(gmbr rosak sbb camera HP lemon rosak)

lemon renung kereta azwan yg berada di luar rmh tu...(cube cari kat mane kereta wan?)

ni plak pemandangan dari bilik atas...boleh tgk kwsan pelik kat tgkat bwah...


kitorg xambik masa yg lama untuk lepak dlm bilik tu...yela..masing2 tgh tahan lapar(time ni plak org lain tgh menjamu lunch,kitorg ni plak...pergi rmh hantu)erm..

pemandangan dari atas berhadapan ngan tangga...

lalu menuju dan mengadap dgn bilik utama tingkat atas...

ni plak kabel wayar rmh ni...

ni SPONGEBOB namanya(mcm ne leh die ada kat sini...?)

aku plak sdg menunjukkan bilik "bersuara" di tingkat atas...

time nk turun tangga(apa mcm..?ngeri x tangga die???)...bhya kat tgga ni..xde pemegang...klu xhati2 time naik lgi2 waktu mlm..leh jatuh bawah...

oklah...setiba je kitorg kat bwah ni...lemon dan aku dah xtau nk wat pe..so kitorg pun wat la "aktiviti bodoh" kjap kt bawah ni...masing2 jadi xbtol kjap kat bwh ni..tp kan..time nk ambik gmbr2 ni...kitorg asyik terdengar mcm de org tgh bercakap,berjalan kat area blik lukisan tgkat bwah tu...bile tgk..xde sapa2 pun...aku dan lemon pun just pkir myb la suara dari luar rmh ni...(pkir positif je)..

ni gmbr lemon yg tgh buang tabiat(tgh tahan lapar)

ni plak aku(rosak gile la gmbr ni..xpe)


so,stlah hmpir setengah jam aku dan lemon diperuntukan masa untuk menggeledah rmah banglo sek12 s.alam@mona fandey..so far,xde pe2 yg mencurigakan,menyeramkan,menggelikan didlam rmh ni..just terdengar mcm2 bunyi di bilik lukisan...mstla pelik...xde org dlm rmh tu selain kitorg,tiba2 "terdengar mcm de org dalam bilik lukisan"...pe2 pun,mari dgr comment dari ahli "the origin"..

Faisal Awiengs:ada stgh tmpt yg agak lawa dlm rmh ni..mcm kat tgkat bwah..leh tgk silingnye yg mmg lawa..rugi btol bagi sesiapa yg biarkan rmh ni jd mcm ni...dan asyik terdengar bunyi pelik je kat dlm rmh ni..

Lemon:aku lapar sbnrnya...tp tahan jela..tp yg peliknye..asyik terdengar bunyi org dlm rmh ni..erm musykil 3x...

Final Comment:setelah habis "menjelajah" rmh ni,kitorg pun balik dan mkn tengah hari..keesokkannye plak terpaksa gerak ke BJ..then sehari lpas tu...AKU ACCIDENT MOTOR..hhahaha..ngeri woo..hampir 2bulan aku dan "the origin" xpergi mencari hantu...apa2 pun,entri selepas ni,aku pergi ke segambut dengan kwan KL aku,amerool untuk melihat rmh banglo tinggal kat sana...nk tau apa jd kat sana...?tunggu....!!hahahaha(bajet seram plak)

Salam Rock
WA CAYA SAMA LU!!!
fAIsAl AwIEngs

1 comment:

silence said...

wow, bape ramai la en . dia dah tanam org dlm rumah dia... huu