Saturday, January 2, 2010

Kalau Berani,Turun Dari Motor Tengok!!!

Pada 14/5/2009 iaitu pada malam jumaat...

ketika aku baru bgn dari tido...
dpt panggilan dari faiq..ajak aku lepak kat bistro..
ngan malasnya aku pun pergi la jugak..
yela...nk sembang2 psal bola time tu...

faiq yg just order ais kosong...

faiz pun order ais kosong gak...(pe hal smua org order ais kosong ni..?)

"bro" samsul...yg tetap macho ngan taik lalat nye..hahahaha

ammar yg kusyuk mendengar cerita dari aku...

acap yg xabis2 kentut kat situ...

azwan yg masih mamai dari tido....

ok....cerita pada mlm ini berkisahkan perjalanan kitorg ke jalan semarak..
ingat lagi x cerita aku,abg aku dan mazwan pergi ke jalan semarak...?
so aku bwk bdk2 kl ni pergi tmpt yg sama..
cuma harap pd aritu xde kes org meninggal lagi..
masuk kali ni,aku dah pergi sana 2kali...
yg lain2 baru skali...
n pd mlm ni...jumlah yg ikut xramai..
just ada aku-faisal awiengs,azwan,faiz,acap,samsul dan faiq=junior aku...
pd tepat kol 1...aku blik rmh untuk ambik kamera dan torchlight..
smua berkumpul di dpan blok aku...dan terus bergerak ke jln semarak..
hmpir 15minit diatas motor untuk menuju ke tempat yg dituju..
akhirnye tiba...nasib baik aku ingat jln...klu x..mst kena marah ngan diorg...
then time nk masuk area jln semarak tu..
byk plak guard yg ronda2 kat situ naik motor..
yg kitorg ni just wat selamba je...wat mcm kitorg penduduk situ..hahahaha
then,terus pergi ke tmpt "kolej tinggal" kat situ...
untuk kali ke-2 aku g sini,perasaan seram tu dah kurang sikit..
just aku xnk la ade org menanya lg kat mane rmh org meninggal mcm yg lepas...

so,ni la tmptnya yg kitorg tujui mlm itu...

nk ckp seram,xdela sbb kat sini kwsnnye terang disebabkan dikeliling perumahan..

smua yg takut turun dari motor....


cuba ambik gmbr bangungan itu dgn pelbagai angle...

ni kat slbh kiri bangunan tu,mmg seram skit kat sini klu dok sorg2...

acap : "faisal,kat sini ada tandas x...?"
Aku: "ada,kt blkg signboard ko berdiri tu.."

so,aku cuba snap pic bangungan itu dgn lebih dkat...

berhampiran dgn dinding blkg bangungan itu...

ketika ini,perasaan seram aku kat sini berkurang..
myb ramai sgt kot yg ikut n myb gak sbb aku dah pergi sini sblum ni..
pe2 pun,aku nk try gak ambik gmbr kat sini...
mlm tu byk sgt kenderaan yg lalu kat dpn tu..
membuatkan aku teberhenti seketika untuk ambik gmbr...
then,aku bwk la bbrp kwn aku ni pusing 1bangunan tu..
tp xmasuk la..kat luar je pusing...
dan kat sini aku masih ada kemusykilan..
knp masih ade bangungan yg bernyala lampu,sedangkan bangunan tu dah xde org dok...?
atau masih de "makhluk" yg dok dlm tu...?tu yg wat aku tertanya2 smpai arini..
nk masuk dlm,xboleh sbb kwsan tu ada pagar...xleh nk tembus..
so aku ambik gmbr je la kat luar tu...ngan diorg ni sempat plak wat lawak2 kat situ..


samsul...yg ada kalanye berani dan takut...tp aku ske semangat die...hahahaha

samsul,faiq,ammar dan acap...smua wat2 berani time ambik gmbr ni...

so ni la pagar yg aku ckpkan...ngan rumput2 tinggi kat situ...

ini la bilik2 yg aku sempat snap kat situ...

cuba snap kwsan basement blok ni...tp xde pe2...


kat sini,aku nmpk anjing lalu lintas kat sini...


cube ambik gmbr tngga blok tu...


faiq mencuba nasib untuk mengambil gambar kat situ...

aku cube ambik gmbr dlm bilik itu...


ni plak kat luar kwsn blok tu...

setelah lepak kat situ hampir 20minit...aku mengajak diorg smua balik kl..
then sempat plak diorg ni main2kan aku..
diorg g sorokkan kunci motor aku..
naik marah aku time tu kat diorg smua...
then...kitorg pun balikla kl...tp smpai je kat restoran rizkhan..
samsul ckp nk ajak bdk2 ni pergi ke tasik permaisuri..
yg tidak bbrp jauh ngan rmh aku....
pada mulanya,aku bantah cadangan tu..yela..ada apa kat tasik tu...?
stkat ada pasangan gay yg wat maksiat dlm taman tu adala..
hantu...?ish ada ke kat situ...?
so aku pun ikutla cadangan si samsul tu...
hmpir pukul 2,kitorg pun grak la ke tasik tu...
dlm2 gelap tu,kena gak la kitorg redah dlm tasik tu..
akhirnye kitorg lepak kat dlm kawasan yg de jambatan...


sampai di tasik permaisuri,samsul kepenatan dan haus...

samsul dan faiq,untuk parking motor...

acap sempat lgi menghisap rokok...azwan menahan mata dari tidur...

okla...pada 10minit pertama sampai disitu,aku xmerasakan apa2 perasaan seram..
yela...berbekalkan lampu dari tiang yg jauh dari situ dan sinar dari bulan kat atas kpala je...
xnmpk pe2 kot kt dlm gelap tu...motor pun kitorg matikan,so lampu motor pun terpadam gak..
puas aku menyilaukan mata lihat sekeliling...namun still xdpt pe2 objek pelik kat situ..
then kitorg pun berpindah tidak jauh dari situ...kitorg masuk lg dlm kat area tasik tu..
so lagi dalam,lagi gelap..hahaha...mula2 aku,samsul dan faiq je berani nk masuk dlm area gelap tu..yg lain2 smua mcm xnak,ade yg bgi alasan sakit perut la,lapar la..mengantok la...
aku wat bodoh je,then aku bwk la si faiq ngan samsul gerak ke dpan lagi...then xlama kemudian,
yg lain2 pun follow gak...(tau pun takut)...tp time tu,yg berani turun motor just aku dan faiq..yg lain2 dok atas motor...aku pun bwk la si faiq ni pusing kwsan yg gelap tu sambil ambik gmbr..

so ni la pokok yg agak pelik kt kwasan gelap tu...

lorong ke tempat lagi gelap...

ni la tiang besi berhampiran ngan jmbatan...


skuad kl beroperasi lagi..hahahaha

tersnap gmbr pokok kat situ...nmpk jer terang(terang sbb flash camera) tp gelap gila sbnrnya...

faiq yg cuba memberanikan diri berjalan ke dlm kwsan gelap tu...

dlm kwsan gelap ni byk pokok2 pelik...

faiq menyuluh "sesuatu" di dlm kwsan gelap tu...

faiq yg cube men"cover" takut...

ni la jmbatan kat dlm area tasik permaisuri tu...mmg gelap kat sini,gelap lagi sunyi...

faiq :"faisal,jom la balik,xde pe2 pun kat sini..."

aku :"yela,jom balik....hari dah pukul 3 ni...esok nk kna bgun awal(?).."

kelihatan skuad kl dok jauh ngan aku dan faiq di dlm gelap itu...

azwan yg teringat cerita kwnnya pasal 1pokok dlm tasik...terus mengambil gmbr...

bgi aku,seram gak tgk pokok ni lama2 dlm gelap tu...


so,sedar xsedar,dah hampir kol 3 kitorg kt dlm gelap tasik tu..,so kitorg pun terusla keluar dari kwsan tasik tu...lepk kat dpn taman permainan kat situ...then acap ngan faiz ckp dah mengantok sgt,so smua wat keputusan balik rmh...smpai je rmh,aku rasa pening2 skit...tp lpas tu ok balik...so mari kite dgr comment dri mulut2 mereka yg mengikut aku pd kali ini...

Faisal Awiengs:arini aku rasa "panas" skit ngan bdk2 ni sbb nyorokkan kunci motor aku..then still xdpt pe2 kat flat semarak tu,just pelik,ade org ke dok dlm flat tu..?sbb de lmpu yg masih menyala...anyway then aku g tsik permaisuri..yg popular ngan kwsan "gay"...still xdpt pe2...huhuuhuhu

Faiq:wah,best gile la dpt ikut faisal kali ini,dlu ikut time g rmh mona fandey je..seram dan adventure la!!!

Samsul:xde la jauh mane semarak ngan rmh kita,tp serius gelap dlm tasik permaisuri td...

Azwan:byk nyamuk kat jln semarak td,abis tgn aku kena gigit...

Acap:no comment,just dari td aku rase mcm de "benda" usha2 aku je...

Faiz:aku xminat ngan benda2 ni,just nk follow je..

Ammar:faisal ni bajet berani,hahahahhaa!!!

Final Conclusion:masih xdpt apa yg aku inginkan...tp still rase enjoy sbb dpt ajak mmbr2 kl ni ikut aku,walaupun pada mulanya ade yg mmbantah...tp ikut gak akhirnya...n nasib baik si azwan tu xbwk alang...klu x,mst byk cite gampang die nk cite kat aku..ahhahahaha...overall aku rase okla dpt g tasil permaisuri pd waktu pagi(walaupun byk gile gay time,watkan aku xrasa takut hantu,takut ngan diorg plak..haaha)post slpas ini ialah part aku pergi 5tempat=Zoo Negara(nk cari rmh dc.Frenzy),Highland Tower,Kubur kristian,Poliklinik cheras dan kubur cina jln bellamy(berhampiran ngan istana negara)..dan smua tu aku wat sorg2 tau...haahaha tp waktu pagi la...sbb nk survey tmpt..nk tgk keadaan pagi tmpt2 mcm tu(yela,mlm nmpk pe kan..?)...

ok,Wa Caya Sama Lu!!!


6 comments:

Zampeada said...

ko mmg rekod bro, kalau buat entri panjang2 ni. syabas!

faisal awiengs said...

hahahaha
thx la bro
coz still sudi nk baca blog aku ni
hahahaha
tu pasal kena ambik masa bbrp hari untuk update untuk 1entri....
mcm entri ni,ambik 2-3hari tau...
hahhahahaha

silence said...

uit : )
tasik permaisuri tu pun agk keras la.
ada 1 lg laluan belakang skola agame tu . ada buaian tw . hahahaha . tp , memg keras la . sbb ada kwn pnh 'sest' dlm tu .

faisal awiengs said...

Eiqa:hahaha tp kan,saye xtau la plak tasik tu "keras"...laluan blkg skola agama..?kat ne tu..?prnh g ke...?buaian..?mlm ni gak nk tgk..hahaha...prnh ssat..?mcm ne leh ssat..?

Hunny Kitty said...

macam ada seswatu di atas pokok terbabit

faisal awiengs said...

dia-honey:atas pokok...?yg mane 1 pix tu...?