Monday, May 4, 2009

~"The Origin" Break Down~

Pada petang yang sungguh panas...
(pada 24/04/09,bersama Adham "the observer")

aku yg baru terjaga dari tidur petang tu,penat gile sbb pgi td ade paper psychology(gile punye soalan,nasib baik en-mat@ CMP(encik mat psychology) ade bagi hint...),jam menunjukkan kol5,aku yg xtau nk buat pe pda petang tu,terlihat adham yg sedang main PS2 bersama mus,dengan kusyuk nya die bermain,aku mengajak die untuk menemani aku pergi ke rumah "mona fandey" tu skali lagi kerana untuk melihat keadaan dlm rumah tu time cerah(petang2)..mula2 adham tolak sbb byk alasan die,antaranya nak main game,nak solat,penat(pergh,mcm die sorg penat)..slpas aku pujuk2 die,die stuju untuk mengikut aku,dengan berbekalkan video cam aku,camera mus(mus xnk ikut,pening kpale,dan semua "the origin" kbykannya penat)..

so,dengan hati yang cekal dan berani(konon) bergerak ke rumah tersebut...aku dan adham gerak ke sana menaiki motor aku...perasaan hati kami masing2 seram bercampur gementar kerana first time nak masuk rumah tu time terang2 ni...takut2 ade "org" kat dlm tu..dengan cuaca yg agak panas time tu..aku yg berbaju lapis mmg cpt berpeluh..sblum tu kitorg singgah ke 7E,nak beli coke(nnt penat,cpt haus,dah la pnas,dan lawa la akak counter 7E tu..hehe)...dengan kelajuan motor pada 100km/1hour...kami smpai ke rumah tersebut dlm 10minit jer...smpai je kat dpan rumah tu..adham bisik kat telinga aku kat atas motor "aku rase xsedap hati la faisal,lain je keadaan rmh ni time ni,mase kite pergi mula2 dlu xdela rase mcm ni..

tp hari ni..."..kemudian trus aku mencelah "ala,ko jgn la tkut sgt..xde pe2..cume perasaan ko je..relax,ok?!"..kemudian..kat blkg kitorg..terdengar bunyi kereta yg sdg melintas rumah tu..bkn kereta biase..tp polis..!!!so,nk jaga line xnk kena tahan ngan polis time tu,aku pun gerak la,bwk moto tu pusing2 kat area tu,tp time tu punya gelabah nye aku(sbb polis tau),aku "terbawa" moto tu ke blkg rumah tu...nak tau pe yg aku jumpa...?

"the origin" yg pergi menjalankan misi pada hari ini...

aku terjmpa rumah kosong kat blkg rumah tu...(ingatkan rumah tu ade org sbb time kitorg masuk rumah dpn tu,lmpu kat dlm rumah tu bernyala)...time tu adham terus jd xtentu arah...katanya "jom la balik faisal...lain la rumah ni...",tiba2...kitorg terperanjat..sbb terdengar bunyi yg amat kuat yg dtg dari arah blkg kitorg..kitorg sangkakan "benda" tu...rupenya2...bunyi anjing menyalak...adham terus kata nak blah gak dari situ...aku relax je..sbb terangkan..xde pe2 nyela...aku terus menyakinkan pada adham yg mst xde pe2 kat dlm rumah tu..then adham pun stuju untuk stay lame skit n nak ikut aku masuk ke dlm rmah tu...tpi perasaan aku pun jd xmenentu(mane xnya...bunyi anjing tu...buat kan aku terpikir mcm2...)..

tp aku stay cool...buat bodoh je ngan anjing tu..(sbb anjing tu ade kat dlm rumah,so xleh kluar,pasti kitorg selamat nye)..then aku menyuruh adham bukak camera untuk ambil bbrp shot yg cantik kat dpan rumah tu..pada mulanya..agak seram gak rumah tu...sbb rumah tu xdela sebesar rumah dpan tu..(rumah tu hanya dipisahkan dengan tembok je)..then,adham bgi warning kat aku..bwk la "senjata2" tajam yg leh jdkan penahan nnt..(kot2 ade "org" kat dlm tu)..aku pun ambik la serpihan kaca kt dpn pintu masuk tu..adham ambik dawai tajam..then dengan hati2 nye kitorg masuk ke rumah tu,menuju ke sblah kanan rumah tu dlu..mula2 xde pe2...mmg pelik..ni rumah ke or bangunan perniagaan???...dan aku baru perasan,dari awal aku masuk rumah tu,adham sibuk je ngan hanset dia(sibuk main msg ngan awek dia)...erm...


ketika baru nak "ceroboh" rumah tu(kelihatan aku sedang masuk ke dalm rumah tu)

view dari anjung atas rumah tu

view di dlm laman tamu rumah tu

then,kitorg melangkah lagi ke laman rumah tu...aku terperanjat sekjap sbb terlihat "bilik gelap" kat tingkat bwh tu...ingatkan pe la tadi..rupe2nye tu dapur..(cantik blik dpur tu,brg2 dapur dah xde,cume ade kabinet je)..tgk dari luar..ngeri...tp dah masuk..xde pe2..then..kitorg masuk la ke dlm rumah tu...(pergh..lawa la gak keadaan rumah tu,ngan pintu antiknye...n still pelik,knp rumah ni ditinggalkan?)...erm...adham meneruskan keje die..tp syang..bkn smua tmpt die shoot(sbb aku tahu die tu takut nak ambik shot kat tmpt2 seram ni...)..

kat tingkat bwk tu..ade bbrp bilik kosong yg agak menyeramkan gak..time nk masuk kat 1 bilik bawah tu,baru je nk bukak pintu tu,pintu tu terbuka sendiri(tp xbukak abis la)..hehhee...time tu trus aku baca surah2 yg aku xingat,main hentam je baca..adham ckp "hati2,myb "benda" tu or ada "org".."trus bulu roma aku meremang..n dri xpeluh byk,trus berpeluh 1bdn(cuak!!!)...then,ngan beraninye,aku bukak pintu tu dengan perlahan2...erm...xpe2 pe la..maybe angin je kot..(nak sedapkan hati time tu)...then aku suruh adham naik ke tingkat atas sorg2..die xnk...die nk berteman..dah agak..so,aku pun naik la ke atas ngan adham..ngan corak yg cantik kat bhgn tangga tu..(syg,adham xambik gmbr kat situ)..keadaan kat atas tu agak menyeramkan..mcm tmpt terbakar..ngn ceiling hitamnya..

view dari laman atas rumah tu(agak menyeramkan kerana mcm kesan terbakar)

view dlm rumah tu(nmpk x rumah kat blkg tu???)

Adham ngan view dari swimming pool(berseblahan dengan rumah "mona fandey")

view dari blkg rumah tu(menyeramkan x...??)

view dari laman rumah tersebut(bersebelahan dengan rumah besar tu)

aku ngan adham truskan pjlnan kitorg ni ngan masuk smua bilik kat atas ni..(pergh..cuak gak time ni sbb takut2 ade "org")...so..kitorg ready je ngan "senjata" kitorg ni..xsilap aku..smua bilik kat ats tu ade 5(3kanan,2kiri)..smua keadaan bilik2 tu agak bersih lagi(cantik design dlm bilik tu)..then aku g ke anjung rumah tu..tgk keadaan rumah depan tu..melihat swimming pool pda ketika itu yg sgguh biru..dan melihat keadaan rumah tu dari blkg,kdg2 seram gak tgk lame2..ngan bdn aku dah berpeluh,adham yg dari tdi nk chow awal,aku decidekan untuk beredar dri rumah tu..aku usha jam hanset aku yg menunjukkan kol 6.15..

lame gak kitorg "menapak" kat dlm rumah tu..so..buat kali terakhir..aku suruh adham shot dpan rumah tu..ngan tekak yg haus gile..aku pun bkak la coke yg aku beli kat 7E td(teringat akak 7E tu)...slpas tu...adham mengajak aku gerak ke tasik shah alam untuk jalan2 kat situ(aku xprnh lagi jln2 kat situ walaupun dah nk dkat 1thhun dok situ)...tp aku bisik kat adham kat atas motor time nk gerak ke tasik,"mlm ni kita berdua masuk ke rumah besar tu skali lagi x..?",aku ingatkan adham akan menolak,tp kali ni die trus ckp 'ok,jom,aku set je"..wah...adham dah jadi "laki"...hahaha...bgus2...

view blkg rumah "mona fandey"... (nmpk x tingkat pecah tu???)

                view dari dlm bilik(kat hutan tu ade tangga yg menyeramkan pada waktu mlm tau)

                 ni la tmpt yg agak menyeramkan klu tgk dari jauh(xnk g sane,takut2 ade "orang")

              ni la view rumah tu dari luar(xbesar mcm rmh dpn tu),sblum kitorg nk gerak...

Conclusion : overall,kitorg xmasuk rumah besar tu,tp termasuk ke rumah blkg tu plak..tp ok la gak..walaupun kena byk berjaga2 ngan keadaan rumah tu..(takut ngan "org2" kat dlm tu..rumah tu nmpk cantik gak..berhampiran ngan rumah cina yg ada anjing,tp kat sblah kiri rumah tu ade rumah xsiap..seram gak tgk kat tmpt tu..takut2 situ tmpat "penagih"...so ni la comment dari "the origin" :

Faisal : panas,haus,rumah besar,cantik,berbahaya skit kat dlm tu(hati2 tau),anjing yg dari awal kitorg masuk smpai kluar asyik menyalak je..tahap takut tu smpai 15%..thap "jaga2" tu smpai 89%..anyway..rumah tu rasenye xde pe2 kot...

Ahdam : same gak ngan faisal..panas..seram gak rumah tu..xbesar tp byk bilik...hehe..excited ngan mlm ni..sbb aku ngan kau(faisal) g rmah tu berdua...agak2 mst lagi seram...hehehehe

last comment : aku ngan adham xnmpk,xdgr,xbau ape2 yg mencurigakan..cuma part pintu tu terbukak sndiri je(myb angin kot)...anyway...rumah tu still dlm "pemerhatian" kitorg..pda mlm tu aku ngan adham sgguh excited sbb nk masuk rumah bsar tu berdua je..(pergh..mst lagi sram..hehehhee)...so..tggu je post blog yg terbaru nnt...xlame...mst bace tau...Assalammualaikum..!

No comments: